onsdag 12 september 2007

På väg!!!

Nu har flyttlasset gått iväg. Det visade sig bli rimligt dyrt och bättre för nerverna att ta en flyttfirma än att flytta själv. Bättre för ryggen också, eftersom jag kommer att bo på tredje våningen utan hiss...

Nästan alla mina saker har legat nedpackade i lådor i ett år. På sätt och vis är det bra. Jag minns överhuvudtaget inte vad jag äger för något, så var och varannan låda framkallade någon av reaktionerna "Oj, har jag en sån här? Vad bra!" eller "Men behöver man verkligen både två kakformar, en madeleinekakform, en äggostform, en muffinsplåt och en hel låda med pepparkaksformar?". När jag kommer hem på semester nästa sommar blir det Stora Lådans Dag* med slängning och försäljning av diverse riktigt bra saker som jag faktiskt inte har nån större användning för.

På fredag går flyttlasset med mig. Det blir ett mindre lass, via flyg. Fast jag kommer nog ändå få le och se glad ut och försöka att inte knäckas under handbagagets vikt. Som vanligt.

Snart är jag där!


* För den som inte känner till begreppet Stora Lådans Dag rekommenderar jag att kika igenom Pixis sortiment och hålla ögonen öppna efter boken med samma namn!

3 kommentarer:

Miamaia sa...

Lykke til i Berlin! Håper det klaffer slik at det sammenfaller når du er i Lund, og når jeg er her, for slike ting har en lei tendens til å ikke stemme overens.

Maia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maia sa...

Trevligt att bloggen är igång! Foton på alla lådor kommer snart, eller?

Jag själv har just idag fått upp min internetförbindelse här i min lägenhet i Århus, så nu är det bara CPR-nummer kvar tills jag kan få ett bankkonto och tills jag kan köpa danskt SIM-kort till telefonen. Man får ta en sak i taget, eller hur...

Jag gillar din idé med att köpa flyttning. Om ett år kommer jag att fråga mer om det!

/Maia

http://tillbakalutat.blogspot.com