tisdag 2 oktober 2007

Starbucks och Internet

Starbucks erbjuder stans dyraste Internet, men det är en snabb och bra lina och jag slipper sitta på ett rökigt Internetcafé. Dessutom har de hyfsat kaffe. *ruser något över att jag ens säger det* Så därför sitter jag på Starbucks titt som tätt.

Internet är nämligen bra att ha. Om man - som jag - inte kör bil, är det svårt att hämta hem tex en tvättmaskin. Därför har jag beställt en på Internet. Och ett kylskåp. Det är lite spännande. Jag har köpt säng på postorder från IKEA förut, men kylskåp och tvättmaskin... Det kan ju gå hur som helst. Det enda kluriga är att jag skulle behöva en hemmaperson (är jag PK eller vad!!!), nån som sitter hemma och väntar på att spis, vask, kyl, tvättmaskin och telefon- och Internetinstallatör ska dyka upp hemma. Jag kan inte sitta i lägenheten hela dagen. Inte för att jag måste gå ut för att kunna jobba, utan för att jag blir galen av att inte gå hemifrån. Men det ska bli skönt att tvätta lite kläder.

Imorgon undrar jag om det blir nåt Internettande för mig, eller o m jag faktistk inte blir kvar i lägenheten. Det är nämligen Återföreningsdagen 4/10, så det är helgdag och alla affärer kommer att vara stängda. Men kanske Starbucks är öppet ändå..? Jag ska ta reda på om det är några demonstrationer eller parader eller andra festligheter att titta på!

Kram på er!

3 kommentarer:

Maia sa...

OM du skulle ha råkat få din spis installerad kan jag rekommendera att stanna hemma och fira en annan festlighet som äger rum den 4 oktober, nämligen Kanelbullens dag!
Kram!
/Maia

Johanna sa...

Ah, hemmaperson. Jag vet. Det hade varit guld. Någon som kunde sitta och vänta hemma när man har fått beskedet att leveransen kommer mellan kl 10 och 18 idag en vanlig måndag...vilket händer mig jämt faktiskt. Fast jag har ju faktiskt fått hit en hemmaman nu...

Susanna sa...

Efters om jag inte har en potentiell hemmaman alls, utan mer en bortastudent, så går det dåligt på den fronten och jag sitter istället hemma och väntar på gasreparatörer som inte behagar dyka upp, och som pratar märkliga dialekter som jag låtsas att jag förstår...